چگونگی کارکرد دوربین مدار بسته روز و شب
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
چگونگی کارکرد دوربین مدار بسته روز و شب
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:57

دوربین های روز و شب بسیار متداول هستند ولی اغلب به خوبی درک نمی شوند . در این آموزش ، توضیح می دهیم که چه چیزی یک دوربین روز/ شب حقیقی را می سازد . نقش فیلتر قطع مکانیکی را تحلیل می کنیم و دوربین های روز /شب را با دوربین های فقط رنگی ، دوربین های روز / شب الکتریکی ، دوربین های با دو تصویر گیرنده ، و دوربین های مادون قرمز مقایسه می کنیم .

فیلتر قطع مکانیکی : 

بخش کلیدی در یک دوربین روز /شب فیلتر قطع مکانیکی می باشد که در بالای حس گر قرار گرفته است . این وسیله به یک فیلتر مادون قرمز اجازه حرکت به جلو و عقب را می دهد . 

هنگامی که شما تصاویر رنگی می خواهید ، فیلتر مادون قرمز در جلوی حسگر قرار گرفته و نور مادون قرمز را مسدود می کند ، هر چند ، اگر بیرون تاریک باشد و شما نور بیشتری بخواهید ، فیلتر مادون قرمز از جلوی حسگر کنار می رود به گونه ای که حس گر بتواند نور مادون قرمز را دریافت کرده و ثبت کند .  توجه : به طور طبیعی در بیش تر  محیط هانور مادون قرمز وجود دارد . حتی اگر هیچ منبع مادون قرمزی روشن نباشد .

در طول روز ، شما می خواهید که نور مادون قرمز را حذف کنید ، چون کیفیت تصاویر رنگی بر اثر نوردهی مادون قرمز کاهش می یابد  . هرچند در شب ، هنگامی که نور مرئی ضعیف است . اجازه دادن به نور مادون قرمز  به ثبت جزئیات بیشتر برای تصاویر سیاه و سفید کمک می کند . معمولا" پیش فرض برای دوربین های روز / شب این است که هنگامی که نور مرئی کافی نیست به صورت خودکار از حالت رنگی به سیاه و سفید تغییر وضعیت دهند .  از سوی دیگر شما می توانید دوربین را وادار کنید که تنها در یکی از دو حالت باقی بماند . این منوی پیکر بندی ( از بوش ) چنین گزینه هایی استانداردی را نشان می دهد . 

هر چند عبارت استفاده شده برای روز / شب می تواند تغییر کند و گاهی گیج کننده باشد . از پیکر بندی اکسیس که در زیر آمده است استفاده کنید . به جای دادن گزینه هایی برای رنگی و تک رنگ یا سیاه / سفید که به طور معمول انجام می شود . گزینه های اکسیس به صورت فیلتر قطع مادون قرمز on یا offf می باشد . در حالی که آنها از لحاظ فنی درست هستند ، مدیریت را مجبور می کنند که بفهمد فیلتر قطع چگونه کار می کند و با یک منفی شدن دو گانه طرف می باشد . ( یا به عبارت دیگر روشن بودن قطع ) اگر شما فیلتر قطع مادون قرمز را در وضعیت on  قرار دهید ، مادون قرمز مسدود خواهد شد و شما تنها تصاویر رنگی خواهید داشت ، متناظرا" تغییر وضعیت فیلتر قطع مادون قرمز به off به نور مادون قرمز اجازه عبور داده و تصاویر به صورت سیاه و سفید نشان داده می شوند . 

مثالی از حالت رنگی در برابر شیاه / سفید 

هنگام تغییر وضعیت بین دو حالت سیاه و سفید نور بیشتری جذب می کند ( همان نور مادون قرمز ) که در حالت رنگی مسدود شده بود . این قضیه به تولید تصویر بهتر کمک می کند در حالی که تقاضا برای کنترل بهره بیش تر را کاهش می دهد .( که منجر به نویز مرئی می گردد ) حتی در حالی که تصویر سیاه و سفید نیمی از نور را دارد ، دارای جزئیات برابری با تصویر رنگی می باشد ، اگر جزئیات بیش تری نداشته باشد .

گزینه های پیشرفته و ویدئویی در حین کارکرد:

دوربین های روز / شب شمال سه گزینه پیشرفته می باشد . 

تنظیم حساسیت برای تغییر وضعیت : برخی ترجیح می دهند مدت طولانی تری در حالت رنگی یا سیاه سفید بمانند. شما می توانید از سطح حساسیت برای تامین این منظور استفاده کنید .

تنظیم یک زمان بندی برای روز / شب : این مورد دوربین را مجبور می سازد در یک حالت باقی بماند ، صرف نظر از تغییر روشنایی موقت که می تواند در صورتی که شما انتظار تغییرات سریع رشنایی را دارید سودمند باشد . 

اثر شدید فوکوس خودکار : دوربین های با فوکوس خودکار ممکن است اجازه گزینه فوکوس مجدد دوربین را هنگام تغییر وضعیت بین حالت های روز و شب بدهند .

مقایسه با دوربین های فقط رنگی : دوربین های فقط رنگی ، معمولا" دارای یک فیلتر قطع مادون قرمز ثابت هستند . برتری آنها در این است که معمولا" حدود 50 دلار ارزان تر از دوربین های روز / شب مشابه می باشند . هر چند  ، کارایی در نور کم عموما" به شکل قابل ملاحظه ای بدتر است .  

در واقع ، به دلیل برتری اندک که در قیمت وجود دارد هنوز کارایی افزایش قابل توجهی دارد . بسیاری از خطوط دوربین سطح بالا تنها مدل های روز / شب را بدون نسخه های فقط رنگی ارائه می کنند . هر زمان که شما یک دوربین جدید بخرید  بررسی کنید که آیا روز / شب است یا فقط رنگی است .

مقایسه با روز / شب الکتریکی :

یک گزینه سردرگم کننده نسخه  روز / شب الکتریکی می باشد . این یک روز / شب جعلی است که در آن فیلتر ققطع مادون قرمز ثابت باقی مانده اما دوربین سعی بر جبران سازی کیفیت تصویر دارد . این حالت معمولا" به کارآیی با نور کم یک دوربین روز / شب واقعی با فیلتر قطع مکانیکی نزدیک نمی شود . 

مقایسه با دوربین های با دو تصویر گیرنده : 

تعدادی از تولید کنندگان مدل هایی با اساسا" دو دوربین مدار بسته جاسازی ارائه می کنند ، یکی رنگی و دیگری سیاه سفید . به شکل زیر 

کارایی معمولا" بالاتر از یک مدل روز / شب است و هر دو تصویر گیرنده می توانند به ترتیب برای کارکرد در روز و شب بهینه شوند . هر چند  ، کارایی اضافه شده هنوز به نسبت کم است در حالی که هزینه بسیار بیشتر می باشد چون که یک تصویر گیرنده و لنز دوم مورد نیاز می باشد . به این دلیل گزینه های کمی در بازار موجودند . شما قطعا" می توانید تعدادی را پیدا کنید و اگر دوربین های روز / شب شما را راضی نمی کند . دوربین های با دو تصویر گیرنده باید در نظر گرفته شوند . 

مقایسه با مجموعه هایی که نسخه های فقط رنگی و فقط سیاه سفید را ارائه می کنند . 

تعدادی از تولید کنندگان ( شاخص ترین آنها موبوتیکس می باشد ) دوربین های یکسانی را در نسخه های فقط رنگی و فقط سیاه سفید ارائه می کنند . برتری آن در این است که شما می توانید کیفیت را برای روز ( یا شب ) بهینه کنید در حالی که هزینه را در مقایسه با دوربین های با دو تصویر گیرنده به حداقل برسانید . هر چند این قضیه خریدار را مجبور می کند  رنگی یا سیاه سفید را از دست بدهد . برای نمونه ، در حالی که چنین دوربین هایی ممکن است ویدئویی با کیفیت بالایی را در شب ارائه دهند . هیچ رنگی موجود نخواهد بود حتی در طول روز . این یک انتخاب دشوار برای بیشتر خریداران است . 

مقایسه با دوربین های مادون قرمز : 

گام بعدی دوربین های با نورپردازی مادون قرمز مجتمع سازی شده هستند . اغلب این دوربین ها ، دوربین های روز / شب واقعی می باشند که به آنها ال ای دی های مادون قرمز جهت افزایش مقدار نور موجود در شب اضافه شده است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: